تغییر پسورد مودم ADSL و افزایش امنیت
تاریخ : یک شنبه 9 تير 1392
نویسنده : مهدی

خیلی از افراد هستند که وقتی یه مودم ای دی اس ال میخرن اصلا فکری به امنیت اون نمی کنند، اما یه روزی هم میرسه که از این کارشون پشیمون میشن! اما بنظر شما چرا ؟! جواب همه سؤال های شما، به اضافه آموزش عوض کردن رمز یا پسورد مودم و ارتقاء امنیت مودم های ADSL و جلوگیری از هک شدن اون ها رو در ادامه مطلب دنبال کنید ...
نحوه تغییر دادن رمز یا پسورد مودم های ADSL و ارتقاء امنیت و جلوگیری از هک شدن

شاید چند روز و یا چند ماهی باشه که یه مودم  ADSL نو خریده باشید و ضمن استفاده از اون کم و بیش کیفی هم کرده باشید، ولی جدیدا شک کردین که داره از شارژ اینترنتتون یه کمی غیر عادی کم میشه! بنظر شما کس دیگه ای هم میتونه از مودمتون بدون اطلاع شما استفاده کنه ؟!
در بعضی موارد بله؛ البته این بستگی به ارائه دهنده اینترنت شما هم داره. ولی در کل میشه گفت که چقدر خوب هست که امنیت مودم ADSL مون بالا باشه و بشه از هک شدن اون جلوگیری کرد ...  به همین دلیل هم ما با عوض کردن پسورد یا رمز ADSL از هک شدن و یا هرگونه آسیب دیگه ای که ممکنه سرمون بیاد جلوگیری می کنیم.


هم اکنون چه کسانی از مودم ای دی اس ال شما برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند ؟

"مواردی که گفته میشن مربوط به مودم های ADSL D- Link هست، ولی اکثر مودم ها ساختاری شبیه به هم دارن"

ابتدا عبارت "192.168.1.1" را در نوار آدرس بار مرورگر خود تایپ کنید و اینتر بزنید.سپس صفحه کوچکی باز میشود که از شما درخواست نام کاربری و کلمه عبور می کند؛ در صورتی که کلمه عبور خود را تغییر نداده باشید کلمه عبور و نام کاربری شما هر دو "admin" هست. پس از ورود، از قسمت Device Info روی گزینه DHCP کلیک کنید تا صفحه ای که نام کاربران مودم در آن لیست شده، ظاهر شود. توجه کنید که در لیست ظاهر شده یا نباید کاربری باشد، (این برای مواردی است که از کانکشن استفاده شده و بصورت دستی اتصال بر قرار میشود) و یا اگر هم هست، یک کاربر بیشتر نباشد. ولی اگر بیش از یک کاربر لیست شد، باید شک کرد که شاید فرد دیگری هم از مودم شما استفاده میکرده و در آن حسابی داشته.



چگونه پسورد مودم ADSL خود را تغییر دهید و امنیت آن را بالا ببرید ؟

ابتدا عبارت "192.168.1.1" را در نوار آدرس بار مرورگر خود تایپ کنید و اینتر بزنید.سپس صفحه کوچکی باز میشود که از شما درخواست نام کاربری و کلمه عبور می کند؛ در صورتی که کلمه عبور خود را تغییر نداده باشید کلمه عبور و نام کاربری شما هر دو "admin" هست. پس از ورود، از قسمت Management به قسمت Access Control رفته و روی گزینه Passwords کلیک کنید. سپس در صفحه باز شده نام کاربری خود و پسورد قبلی(همان admin) و پسورد جدید و دوباره پسورد جدید را وارد کنید و روی دکمه save کلیک کنید تا تغییرات انجام شود.


موفق و پیروز باشید، در ضمن نظر هم فراموش نشه ...



|
امتیاز مطلب : 89
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/